Do zadań Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej należy:
1. zapewnianie jednolitej i powszechnie dostępnej informacji podatkowej i celnej, w tym jej przetwarzanie i udostępnianie;
2. prowadzenie spraw dotyczących interpretacji indywidualnych przepisów prawa podatkowego;
3. prowadzenie działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie przepisów prawa podatkowego i celnego;
4. realizacja polityki kadrowej i szkoleniowej w Krajowej Informacji Skarbowej;
5. identyfikowanie obszarów zagrożeń mogących mieć wpływ na prawidłowość wykonywania obowiązków podatkowych i celnych;
6. wykonywanie innych zadań określonych w odrębnych przepisach.
Tryb działania Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej określają następujące akty prawne:
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego,
- Ustawa z dnia 16 listopada 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej,
- Ustawa z dnia 16 listopada 2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej,
- Zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 1 marca 2017 r. w sprawie organizacji jednostek organizacyjnych Krajowej Administracji Skarbowej oraz nadania im statutów,
- Zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 1 marca 2017 r. w sprawie utworzenia delegatur jednostek organizacyjnych Krajowej Administracji Skarbowej oraz terytorialnego zasięgu ich działania i siedzib.