W dniach 15-17 maja br. w Katowicach odbyły się warsztaty IOTA poświęcone pracy infolinii podatkowych w różnych krajach zrzeszonych w tej organizacji (Intra-European Organisation of Tax Administrations - Wewnątrzeuropejska Organizacja Administracji Podatkowych IOTA). W ramach tego wydarzenia przedstawione zostały najnowsze osiągnięcia w dziedzinie Call Centre w administracjach podatkowych państw członkowskich IOTA, w szczególności w odniesieniu do struktur organizacyjnych, funkcjonowania, zarządzania zasobami ludzkimi i stosowanej technologii.
W wydarzeniu uczestniczyli delegaci z 31 krajów członkowskich IOTA. Stronę polską reprezentowały: Ewa Adamowicz (KIS Bielsko-Biała) i Agnieszka Świątek (Wydział KIS w Będzinie). Spotkanie otworzył Dyrektor KIS Roman Kucharczyk.
Jednym z punktów programu warsztatów była wizyta studyjna w Wydziale KIS w Będzinie. Uczestnicy warsztatów byli zainteresowani wszystkimi aspektami pracy na infolinii: organizacją pracy (przerwy, stanowiska, specjalizacje), różnymi kanałami udzielania informacji, wykorzystywanymi aplikacjami, sposobami pozyskiwania wiedzy podatkowej i aktualizacją bazy wiedzy, poziomem odbieralności rozmów.
Warsztaty odbyły się w atmosferze wymiany doświadczeń, stwarzając możliwość zapoznania się z rozwiązaniami stosowanymi w pracy infolinii w innych krajach. Jak się okazało, mimo pewnych różnic między poszczególnymi państwami (zwłaszcza w obszarze wykorzystywanych technologii), kierunki i cele rozwoju Call Centre udzielających odpowiedzi na zapytania podatników są bardzo zbliżone, a ich realizacja stanowi ważne wyzwanie dla administracji podatkowych.
Więcej informacji o IOTA: https://www.iota-tax.org/ (link otwiera okno w innym serwisie zewnętrznym).